Jézus a mi reményünk

Jó az Úr, menedék a szorongatás napján. Jól ismeri azokat, akik benne bíznak" Náh 1,7
Mindenfelől szorongatnak minket, de össze nem zúznak, bizonytalanságban élünk, de kétségbe nem esünk. 2Kor 4,8

A körülmények nem határoznak meg teljesen. Istennel kapcsolatban lenni azt jelenti, hogy mindig van egy végső szabadság, mely igazából számít. Nem tesz érzéketlenné, érinthetetlenné mindenféle külső megpróbáltatásoktól. Ami fájdalmat akar okozni, fájni fog, ami akadályozni akar, nem válik segítőmmé, és mégsem tudnak célhoz érni. Életem kellemetlen részeiként vannak jelen, tényleg nyomorultul érezhetem magam, de sohasem lesz csupa nyomorúság körülöttem minden. Mindig lesz mellettük más tapasztalatom is. Ezek a más tapasztalatok lehetővé teszik, hogy másként is, kívülről is láthassam a bajaimat. Nem végtelen tenger, csak átúszni való tó – szól a mai két ige bátorítása.
Betegség, konfliktus, kudarc, áskálódás keserítheti az életünket. Van, ami a sors, van, ami emberek munkájának tűnik, de megkeseredett, reményvesztett emberek nem leszünk. Hiszen Isten teremtményei vagyunk, neki minden helyzetben gondja van ránk. Sok más tapasztalatunk ellenére is mondhatjuk: „Jóistenem”, mely azt jelenti: jó az Úr! De leginkább annak örülhetünk, hogy ismerjük Jézust, hogy Ővele lehetünk és a gonosz áskálódása lelepleződött és így Isten mindenen túlmenő szeretete is nyilvánvalóvá vált.

Uram, mutasd meg számomra, kérlek, megtapasztalhatóan jóságodat, hogy hitem, bizalmam, szeretetem Belőled, minden jó forrásából épüljön! Minél nagyobb mélységben vagyok, minél jobban szorongat a baj, annál inkább szükségem van szabadításodra. Ne engedj elkeseredni, kétségbeesni, a Benned való hitet elveszíteni! Ámen.

Szabó B. András

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

PRÓFÉCIÁK A VÉGIDŐKRŐL (Jelenések Könyve) 13. rész - Dér Katalin előadása

Déli közös ima