Mi ká él?

"Jézus az utolsó  vacsorán tekintetét  az égre emelte,  és így  imádkozott:
   „Atyám, eljött az óra.  Dicsőítsd meg Fiadat,  hogy Fiad is  megdicsőítsen
   téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek,  akit
   neki adtál, örök életet adjon. Az  örök élet pedig az, hogy  megismerjenek
   téged, az  egy  igaz Istent,  és  Jézus  Krisztust, akit  te  küldtél.  Én
   megdicsőítettelek  téged  a  földön.  A  feladatot,  amelyet  rám  bíztál,
   teljesítettem. Atyám,  most te  dicsőíts meg  engem azzal  a  dicsőséggel,
   amelyben részem volt  nálad a világ  teremtése előtt!  Kinyilatkoztattalak
   téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem
   adtad őket. Tanításodat megtartották. Most  már tudják, hogy minden,  amit
   nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők
   pedig elfogadták: megismerték az igazságot,  hogy tőled jöttem, és  hittel
   elfogadták, hogy  te  küldtél  engem.  Értük  könyörgök.  Nem  a  világért
   könyörgök, hanem  értük,  akiket nekem  adtál.  Tieid ők–  hiszen  a  tied
   mindaz,  ami  az  enyém,  és  minden  az  enyém,  ami  a  tiéd  –,  és  én
   megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább  itt e világban, ők azonban  a
   világban maradnak. Én most hozzád megyek.”
   Jn 17,1-11a

Isten ott van az Ő dicsőítésében."Kinyilatkoztattalak téged az embereknek..." Mivel tette ezt?
 "Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért." Jn 15,13
A Fiú életét adja értünk, ezzel dicsőíti meg Azt, aki maga a szeretet (vö.1Jn 4,16)
"Az  örök élet pedig az, hogy  megismerjenek téged, az  egy  igaz Istent,  és  Jézus  Krisztust, akit  te  küldtél."
Milyen érdekes, hogy az örökélet nem egy statikus végállapot, hanem egy folyamat. Egy végtelenül izgalmas és szines elmélyülés Isten határtalan gazdagságában. Hiszem, hogy Istennek újabb és újabb szépségeire csodálkozunk rá, magunk is gazdagodunk, egyre jobban kitágul a szívünk.
És ehhez egy vég nélküli, halandó szemmel a végéig nem belátható út, egy diadalút vezet
Támad-e hála a szívünkben, tudatosul-e bennünk, amit itt az Ige állít? Hogy rólad és rólam, akik ezt az Igét olvassuk, Jézus azt állítja, hogy az Atyáé vagyunk?   
S hogy Jézus megdicsőült bennünk! 
Azt hiszem, ez egy életprogram. Úgy élni minden percben, hogy az Atyáé vagyok. És hogy Krisztus megdicsőült bennem. 
A vágyat a Szentlélek adja, de én döntök, értékesebb-e ez számomra a világ egyéb kínálatánál.S ha elfogadom közeledését, ajándékokkal halmoz el. Kezdetben csekélyek ezek, mert a szívemben csak kicsi hely van számára. Azonban ha újra és újra nekifutok, hogy ostromoljam, tágítsa ki a szívemet, és többet akarok, nem, tagadja meg tőlem. Majd egy szer csak meghallom a hangját, gyengéd, szerető, hívogató szavait, és hív a Vele való szerelmes együttlétre, hogy megtisztítson, tanítson és megszenteljen: 
" Csókoljon meg a szája csókjával!
Igen, szerelmed édesebb a bornál" Énekek éneke 1,2
Ne félj, mert megváltalak; neveden szólítalak: az enyém vagy" Iz 43,1
Mert drága vagy a szememben, mert becses vagy nekem és szeretlek." Iz 43,4

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

PRÓFÉCIÁK A VÉGIDŐKRŐL (Jelenések Könyve) 13. rész - Dér Katalin előadása

Déli közös ima