Új életre támadunk

Ha ugyanis halálának hasonlósága által egybenőttünk vele, akkor föltámadásában is úgy leszünk. Hiszen tudjuk, hogy a régi ember bennünk azért feszíttetett keresztre vele együtt, hogy a bűnös test elpusztuljon és ne szolgáljunk többé a bűnnek.
Róm 6,5-6.

Jellemző apostoli beszéd ez, amit másutt úgy fejez ki, hogy "Krisztus halálába keresztelkedtünk meg és eltemettettünk ővele", arról itt azt mondja: "az ő halálának hasonlatossága szerint vele eggyé lettünk..." Összekapcsolja tehát Krisztus halálát, feltámadását és a mi keresztségünket, hogy keresztségünket ne csupán üres jelképnek tartsuk, hanem olyasminek, amiben benne van Krisztus halálának és feltámadásának ereje. S ez azért van, hogy bennünk is végbemenjen mindkettő: a halál és az élet. Mert Krisztus halála azért öli meg bűnünket, hogy az végre meg is haljon s többé ne éljen bennünk. Mikor a keresztségben víz alá kerülünk, az azt mutatja, hogy mi is meghalunk Krisztussal. A vízből való előjövetelünk viszont azt jelenti és eredményezi, hogy Krisztusban újra élünk, aminthogy Ő sem maradt a halálban, hanem feltámadt. Ez az élet azonban nem lehet többé a bűn élete, mivelhogy előbb a bűn megöletett bennünk s mi is meghaltunk számára, hanem ez az élet a megigazulás és szentség új élete. Így lettünk eggyé Krisztussal, hogy halálának és feltámadásának ereje egyképpen miénk legyen és gyümölcsöt is teremjünk, mivel az Ő nevére kereszteltettünk meg.



Népszerű bejegyzések ezen a blogon

PRÓFÉCIÁK A VÉGIDŐKRŐL (Jelenések Könyve) 13. rész - Dér Katalin előadása