VÁLASZOK A FELMERÜLT KÉRDÉSEKRE
Sokféle kimondott és kimondatlan kérdés merült fel és jutott
el hozzánk a Jerikó zarándoklattal kapcsolatban. Ezek egy részére tudunk még
indulás előtt válaszolni, hiszen augusztus 15-én Esztergomból kezdjük el a zarándoklatot.
Krisztus követésre hív, sőt küld Jn.15.16, ; Lk.12.49,;
2Kor.5.15, és az evangéliumok végén Lk.24.47, Mk.16.15-19.. Mt.28.19,20. Az Ő
példája olyan „túlzás”, amit mi nem tudunk felülmúlni, de a magunk
erejéből még megközelíteni sem és az Ő " szeretete sürget minket".
Amikor az Úr elindította szolgálatunkat, még nem volt "ukránválság",
sem "migránsválság", csak egyre mélyülő erkölcsi válság, ami miatt Jerikó is
elpusztult. Figyelmeztetéseket kaptam, mi vár a gyerekeinkre, ha tétlenek maradunk. Sajnos
ezek a képek ma már valósággá váltak a nyugati országokban. Ahhoz, hogy
gyerekeink megmeneküljenek ettől a katasztrófától, sokkal többet kell menni
és tenni, engesztelni és imádkozni. Ma is a pusztába kell kiáltani, mint
Iz.58.1, vagy mint Mt.3.1, Iz.45.22, .
Be kell tölteni az őrálló szerepét, mint az Iz 62.6-8,
Ez.3.17-20. 33.6-9. Lk 13.7; Mt 7.19,21, -ben, ahogy az írás figyelmeztet,
határozottabban mint valaha. Ezt a periférián járva különösen megtapasztaltuk. Kiszakadva
kényelmes komfortzónánkból, amiről Ferenc pápa beszélt, valóban láthatóvá vált
a puszta az ínség a hitetlenség miatt. Önáltatás
lenne részemről elhinni, hogy ezt „megúszhatjuk”, vagy az örök élet jutalmát
kapjuk érte. Az örömhír az, hogy Jézus azért jött, hogy "lerontsa az ördög
művét", hogy megszabadítson.
A „Jerikó” lehet-e pozitív példa?
Jézus Jerikóban mondja: "Az Emberfia azért jött, hogy
megkeresse és megmentse, ami elveszett". A szabadulást hozzon a bűn vakságából,
hitetlenségből, abortuszoktól, reménytelenségből, a mammon fogságából, a
bűneink fogságából.
Ezt a Lk.19.10,-ben mondja az írás és ennek a párja a Lk.10.19, amely az apostoli küldetés. Számomra ez elképesztő és megdöbbentő volt, amikor rájöttem,
de meg van írva és megtapasztaltuk, hogy a kettő milyen egységben van.
Van-e létjogosultsága a mértéktartásnak imában, zarándoklatban?
Jézus mondja: „Szüntelenül imádkozzatok” „Legyetek szentek”
Lev 11,45;19,2;20,7;Szám 15,40; 1Tessz4,3;1Pt1,15;1Pt 1,16 Ennyire fontos ez a
parancs. „Szeresd Uradat
Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és minden erődből”
Lk 10,27
Mi is tehát a mérték? Nincs mérték! Tedd, amennyire csak
bírod! Nincs felső korlát. A felső korlát: elégni Krisztus szerelmében. A
méricskélés elhagyása után kezdődik az életszentség. Lk.21.36, "Virrasszatok, imádkozzatok szüntelen ."Tesz.5.17
,;1.Tim.2.1-4.”minden emberért”. Csupa superlatívus.
Jézus mondja: „Azt mondom ugyanis: Aki szűken vet, szűken is
arat; s aki bőven vet, bőven arat.” 2Kor 9,6
Mi bőven akarunk aratni, ezért
bőven akarunk vetni.
Érsek atyánk korábbi nyilatkozatát nagy örömmel idéztem a
zarándoklatra buzdító levelemben:
„…a megtérést elsősorban nekünk, hívőknek kell gyakorolnunk.
Véget kell vetnünk az ilyen gondolkozásnak, hogy kicsit bérmálkozom is, meg nem
is, kicsit szeretlek is, meg nem is, veled, Uram, de nélküled. Sokat kell
imádkoznunk és sokkal komolyabban kell vennünk keresztény hitünket. Halálosan
komolyan kell vennünk a keresztény erkölcsöket, különösen a tízparancsolatot.”
Dr.
Márfi Gyula veszprémi érsek
Ennek az apostoli buzdításnak igyekszünk megfelelni.
Imahadjárat, minek?
Sajnos Európa háborúban van, amit a magunk
erejéből nem tudunk megúszni, megvívni. ld.33.zs 16-22. Eddig sikerült mérsékelni, mert Isten meghallgatja a sok
kérést, de a győzelem még hátra van. A "mi fegyvereink...isteni
eredetűek "2Kor10,3, mert nem "test és vér ellen" kell
irányulniuk Ef.6.10-19. A Jel.12.9-13 arról ír, hogy nagy harc volt a mennyben
Isten angyalai és a vádló között, de "legyőzték a Bárány vérével és tanúságuk igéjével " a
sátánt, de " jaj a Földnek, mert oda menekült nagy haraggal"
"Józanok legyetek és vigyázzatok. Ellenségetek, a sátán
ordító oroszlánként ott kószál mindenütt, és keresi, kit nyeljen el"2 Pt
5,8
Szent Pál az Ef. 6.10- 19-ben Isten fegyverzetének
felöltésére, szellemi harcra buzdít, mert nem a nagy sereg menti meg
a népet, hanem Isten 32. zs 16-19 ;Mak .3 .20,22, ; Jer. 317, ;2
Kron .14.10-12.; 2Kor.10.3,; Zs 43
Szellemi harcban vagyunk, melyet a sötétség erői indítottak
ellenünk és csak Isten fegyverzetével juthatunk győzelemre az
Úr kegyelméből.
A győzelmet kizárólag Isten adja 43.zs. ; 32.Zs.; 37.Zs.39”,
de nekünk közreműködőként részt kell ebben vállalni . Annál is inkább, mivel én
már szentmisén egyenesen nekem célozva kaptam az igét, hogy "Aki sokat
kapott, attól sokat kérnek számon" LK.12.47,48, én pedig sokat kaptam,
a legtöbbet: Jézus keresztáldozatát. Ezért vonultunk ki a kapuinkon és emeltünk
zászlót: Iz.62.10-12.
Miért a Szűzanya zarándokszobrával megyünk?
Csodálatos körülmények útján került hozzánk a "Zarándoklatos" Szűzanya szobra.-Montichiari
Fontanellában a zarándokhely miséző papja azzal adta a kezünkbe a szobrot, hogy hogy "általatok a magyar népnek
küldjük, hogy zarándokoltassátok!". Ettől én menekültem, mint Jónás, 7 évig ,de az " ösztöke"
ellen nem lehet rugódozni.
Józsue Jerikó előtt a szövetség ládáját hordozta körül.
Az Újszövetség hordozója a Szűzanya. Az ő palástja alá kell visszatérnünk, amíg felnövünk a fiúi feladatra. Azért augusztus 15-én indulunk a zarándoklatra,
mert Szent István a Magyarok Nagyasszonyának ajánlotta nemzetünket.
Miért gyalogos a zarándoklat?
Azért gyalog megyünk, mert Józsue azt az ígéretet kapta, hogy: "minden helyet, amit talpatok ér, nektek adok" Józs1,3. Az indulás előtti első imánk: "Urunk
Jézus Krisztus ! Vezess ma utunkon, hogy lábunk együtt járjon, kezünk együtt
gyűjtsön…", hogy ez az ország Isten országa legyen.
A Jerikó név
figyelmeztetés a bűn következményeire - és ezt sokan ismerik- de azt csak nagyon
kevesen, hogy Jézus épp Jerikóban mondja "Azért jöttem, hogy
megkeressem és megmentsem, ami elveszett” Lk19.10 Vagyis megmentse a reménytelent, a hitetlent, a bűnöst, a beteget,
az elítéltet, a beteget, a haldoklót.
Ez a mi örömhírünk, hogy van szabadítónk, aki megmentheti
gyermekeinket, nemzetünket. Amikor bárhol bárkinek elmondtam, hogy ebből a
helyzetből egyedül Isten tud minket megvédeni, még a hitetlenek is
rábólintottak. "A teremtett világ sóvárogva várja Isten
fiainak megnyilvánulását”
Gyermekeimet nehezen szültem és nehezen neveltem föl, ezért
boldognak szeretném látni, és nem a romlott világ áldozatának. Ezért a legtöbb
anya velem együtt sok mindent hajlandó megtenni. Mielőtt az ország körül imádkozását elkezdtük, kértünk egy
próbát.
Akkor épp Békéscsabán zarándokolt a Rosa Mystica szobor, és
kértük, hogy hétszer hordozzák körül imádságban. A 7. alkalom végén kettős szivárvány jelent
meg az égen november végén, és ezt
követően nagyon nagy részvétellel tudtak Békéscsabán Szentlélek szemináriumot
tartani- ami előtte sehogyan nem sikerült.
A hollóházi hívek már az első évben hétszer körülimádkozták
településüket és tavaly nagyon sok gyümölcsről számoltak be. Egyre több
településen teszik ezt, és az áldást mindenütt megtapasztalják.
Miért fontos földrajzilag is a körülimádkozás?
"Amikor átvonulnak a tikkadt völgyön,
forrás fakad ott, mert áldással halmozza el a korai eső”. Újult erővel haladnak
az úton és megjelennek Istennél a Sionon " Zs 83,6-13.
Ma erre van szükség
minden településen, amíg van, aki hajlandó imádkozni. Ezért nem azt kell
kárhoztatni, aki imára buzdít, hanem éppen ellenkezőleg, mellé állni és erősíteni! Romboló a közönyösség és akadályoztatás.
Jerikó pusztulása egyben figyelmeztetés a bűnös tettek
következményére, amiben ma Európa fetreng, attól Jerikó elpusztult, de mi
Krisztus követségében indultunk, mert " A hit erejéből omlottak le Jerikó falai
" Ezáltal láthatóvá lesz a bűn Jézus nevében és lerontható lesz az ördög
minden műve, hogy megmenekülhessen az elveszett, mert Jézus ezért jött, hogy
megkeresse és megmentse, és ezt Jerikóban mondja. Ő nem
pusztított el senkit és ígérjük, hogy mi sem fogunk.
Miért fontosak az engesztelő szentmisék?
A történelmünk során túl nagy volt az "átmenő
forgalom" országunk elhelyezkedéséből adódóan. A háborúk, belviszályok, családi
torzsalkodások, magzatgyilkosságok, mindennemű erőszak és egyéb áldozatokkal
járó bűncselekmények, amelyek miatt "fertőzötté" válhatott egy-egy
terület. Ezek súlyosan ránehezedhetnek az ott élők életére is. Ahogy Ábel vére
az égbe kiált, úgy Isten többi teremtményéé is, akikért nem mutattak
be engesztelő áldozatot . "Vérrel szennyezték be az országot,
bemocskolták magukat cselekedeteikkel....hitszegőkké váltak, pogányok kezére
kerültek "105.zs.37-42.
Ezért végezzük ezt az imaszolgálatot, melyben minden
településen imádkozunk a terhek, lelki és szellemi gátak, igák és kötelékek
leomlásáért és Isten áldásainak kiáradásáért az emberek életében és
környezetében (a területi szabadító imák megtalálhatók az imafüzetben).
Reméljük sikerült választ kapniuk a kérdéseket feltevőknek. Minden hívő Hazafit, Édesanyát, Nagyszülőt buzdítunk, hogy vegyen részt egy-egy szakaszon a zarándoklaton. Az ország bármely pontjáról jöhettek. 40 nap Magyarország körül a magyar családokért és önmagunkért is imádkozva nemes cselekedet és lélekben építő lehet. Közösen megélhető a Szentlélek jelenléte, mely kihatással lehet további életünkre is.
Ha érzed a hívást, ne habozz, jelentkezz és tarts velünk! Szeretettel várunk!
Szervezők:
Jerikó engesztelő gyalogos zarándoklat - Bónum TV Riport
Watch video!