Napóra. Dér Katalin előadása

Dér Katalin Bibliaszakértő rendszeresen tart előadásokat a Biblia Igéiről.  Alábbiakban egy értékes előadása olvasható.

NAPÓRA
MAI KÉRDÉSEK, BIBLIAI VÁLASZOK, DÉR KATALIN MŰSORA
Dicsértessék a Jézus Krisztus! Kedves hallgatóim napjainkban követhetetlen sebességgel történnek a világban az események. Felgyorsult az idő, napról napra jobban sűrűsödik a történelem, mintha időzített bomba ketyegne az emberiség lába alatt. Mindeközben a média túlnyomó részéről, – amelynek fő feladata az lenne, hogy segítse az embereket a világ dolgaival kapcsolatos felelős véleményalkotásban – tehát a média túlnyomó részétől hiába is várnánk korrekt tájékoztatást. A mai információözön közepette minél több a hír vagy hírnek látszó tárgy, annál kevésbé tudjuk mik a valóban lényeges dolgok, hol húzódnak az igazi erővonalak a világban. A média egymás mellett egy szuszra közöl fontosnak, szenzációsnak tetsző, de valójában érdektelen, mellékes híreket, lehetőleg úgy tálalva, hogy a józan gondolkodású ember képtelen felelősen véleményt kialakítani. A média fel-fel dob valamilyen témát, mint például az „Úszószövetség” és Hosszú Katinkáék vitája, a taxisok kontra „über”, a popikon Ákos véleménye a nők szerepéről, Nemes Jeles László és filmje a „Saul fia” és hasonlókat, majd mesterségesen, jobbára értelmetlen vitákat gerjeszt ezekről. De, hát tényleg ezeken kell a magyar embereknek ölre menni? Mintha direkt az lenne a cél, hogy az ilyen gumicsontokon rágódjunk, vitatkozzunk, egymásnak essünk. Mintha ezt mondaná a média: Osszuk csak meg azt a társadalmat mindenféle mondvacsinált ügyekkel, nehogy még eszükbe jusson föltenni az igazi kérdéseket, számon kérni a médiától, elgondolkodni vagy választ keresni rájuk. No, de ez a médiahelyzet, ez is csak része valami nagyobbnak, egy félelmetes tömeglélektani jelenségnek, a feledés kultúrájának. Így nevezem el: a feledés kultúrája. Az életkérdések feledésének a civilizációja terjed egyre gyorsuló tempóban, és ezt terjesztik egyre körmönfontabb módszerekkel a globalizációs folyamat irányítói, akik pontosan tudják mit és miért tesznek. Céljuk, hogy az embereket egy általuk elképzelt, szép, új, globális világ szolgálatába hajtsák. Ám, e cél eléréséhez a totális feledés, a totális feledés állapotába kell juttatni őket. Szép lassan el kell feledtetni velük mindazt, ami az ember önazonosságát adja, a család, a nemzeti hovatartozás eszményét, a hagyományokat, a történelmi és kulturális múltat, Istent és Egyházat. Hogyha ez megtörtént, az emberek többé már nem tudják, de nem is akarják tudni, nem is akarják, hogy mik életüknek az alap pillérei. Egyet akarnak – bocsánatot kérek a szóért – az állati szintű létezést. Úgy értem a testi jóllétet, olyan életet, amely két dolgot nyújt: kényelmet és szórakozást. No, ennek az állapotnak az elérése volt, és maradt is minden világuralmi, globalizációs törekvés célja. Vegyük a régi rómaiakat. Ők kiadták a jelszót: Panem et circenses! Kenyeret és cirkuszt! Kenyeret és játékot! Ez köll a népnek, amihez aztán egy komplett intézményrendszert építettek ki: munkanélküli osztogatás, amfiteátrumok, arénák, fürdők, lóversenyek, sportviadalok stb. Szóval mindent megtettek azért, hogy az emberek lemondjanak elemi, emberi és polgári jogaikról, eszükbe se jusson változást akarni, forradalmat csinálni. Úgy, hogy a hatalom ezáltal, egy szűk elit kezébe hullott. Létfontosságú tudatosítani, hogy amint Rómában, ma még sokkal inkább a feledés civilizációjában élünk. Tudatos, előre megfontolt szándékkal kitervelt feledtetés, emlékezettörlés folyik. Hát, hogyan lehet ezt elérni? A legjobb lesz, ha próbálom érzékeltetni egy irodalmi példával. A világhírű kirgiz író Csingiz Ajtmatov, Csingiz Ajtmatov: „Egy évszázadnál hosszabb ez a nap” című regényében szerepel egy mondat, ez így hangzik:
Egy harcias pusztai törzs úgy állított elő tökéletes rabszolgákat a hadi foglyaiból, – akiket a háború során ejtett – hogy totálisan törölte az emlékezetüket, mégpedig ördögien kiagyalt kínzással. A foglyot kopaszra nyírják, fejére ráhúzzák a létező legvastagabb állatbőrből – vagyis a teve nyakbőréből készült szoros sapkát, egy ilyen sapkát. Majd az embert cölöphöz kötözve öt napra kitették a sivatagba, ki a tűző napra. A tevebőr a melegtől nyomban összeszáradt, és összement a fejen, és úgy elszorította azt, hogy még a növésnek induló haj se tudta áttörni ezt a bőrpáncélt, hanem visszakanyarodva visszanőtt a delikvensnek a fejbőrébe. Hát, ez valami elviselhetetlen ez az egész, óriási fájdalmakkal járt, és a legtöbben belehaltak. De, akik életben maradtak, a pokoli szenvedés folytán örökre elveszítették az emlékezetüket, az emlékező képességüket. Gyógyíthatatlanul elfelejtették kik voltak ők, elfelejtették népüket, nyelvüket, vallásukat, családjukat még a saját nevüket is. Szóval elveszítették a teljes önazonosságukat. A harcos törzs nyelvén – itt a regényben – mankurtok lettek, mankurt. A mankurt, az a végletekig engedelmes rabszolga, aki gondolkodás nélkül mindent megtesz, amit parancsolnak neki. Úgy, hogy innentől fogva csak üzemanyaggal, étellel, itallal kell ellátni, semmi egyéb. Nem akar többé menekülni, elszökni, visszatérni a korábbi életéhez, családjához, népéhez, hazájába – hisz mindezekről már semmit nem tud, nem emlékszik. No, az egyik ilyen mankurt édesanyja megtudta, hogy hol raboskodik a fia, amire embertelen nehézségek árán, úttalan utakon bolyongva utána ment, és meg is találta a fiát. Akkor megpróbálta benne felidézni a múltat. Beszélt, és beszélt, és beszélt hozzá szeretettel, melegen, elmondta, hogy kicsoda ő valójában, hogy ő itt az édesanyja, hogy otthon van egy édesapja is, hogy mi mindent csináltak, hogyan éltek otthon, odahaza együtt az ő gyerekkorában. Minden hiába, a fiú csak nézett rá, teljesen értetlenül, a felismerésnek egy szikrája nélkül a szemében, és nem emlékezett sem az édesanyjára, sem önmagára, sem a régi életére, még a nyelvére sem, és nem tudott beszélni se, semmire, nem tudott beszélni se, semmire. A regénybeli édesanya Isten szimbóluma. Isten is ilyen, egyre keresi, kutatja az embert, ezt tette már a legelején is: Ádám hol vagy? Szóval keresi, és próbálja emlékeztetni az embert arra, amit elfelejtett. Hogy kicsoda ő, Isten teremtménye, Isten képére és hasonlatosságára teremtve. Hogy ő, az ember, a lelke legmélyén jó, és szeretne is jó lenni, hogy Isten az ő Atyja, aki végtelenül szereti őt, hogy mi az életének a célja és az értelme. Állandóan emlékeztet Isten, és mindhiába. Sokaknál, tömegeknél minden hiába, minden isteni emlékezetébresztés kudarcot vall. Na, most a globális világerő célja hajszálpontosan ugyanaz, mint ama mondai, harcias törzsé, Ajtmatov regényében. Az emlékezettörlés, hogy az emberek elfeledjék, hogy kicsodák ők valójában. Nincsen semmi különbség, csak a módszer tökéletesedett. A mondabeli rabtartók kínzással, ma meg puha vonzó fogásokkal, főleg a test központba állításával, a test jóltartásával érik el az emlékezettörlést. A mai fogyasztói kultúra, a konzumizmus lényege azonban nem különbözik a fejre húzott tevebőrtől. Csakhogy ez a tevebőr, ez a globális tevebőr, ez már nem okoz fájdalmat a ma emberének. Így a globális hatalom most már tömegesen világméretekben tudja előállítani a maga „mankurtjait”, feltétel nélkül engedelmeskedő rabszolgáit, a gyökértelen konzum idiótákat, globálpolgárokat, kozmopolitákat. Akik ráadásul eme siralmas, szánalmas és főleg ön- és közveszélyes állapotukban modernnek, menőnek, trendinek képzelik magukat. A feledés civilizációjának, a globális világ apostolainak az össztüze elsősorban három intézmény ellen, úgy, mint a család, a nemzet, meg az Egyház ellen irányul. Hát vajon miért éppen ezek oly veszélyesek a globalista és Isten ellenes erők szemében? Hát ugyanazért, ami miatt nemcsak a keresztényeknek, nemcsak a világ vallásainak, hanem az egész emberiség józan felének mindenáron meg kell védenie ezeket az intézményeket, mindenáron. Itt nincs mese, család, nemzet, Egyház – ezek állnak, ezek, az új Babilon, a világbirodalom, építésének útjában. Több vonásuk van, ami közös. Először, mindhárom Isten által alapított közösség – hát, ugye ez már szálka a szemükben. És az ember normális, természetes módon csak e háromnak a keretében élhet. Másodszor, a maga eszközeivel mind a három intézmény, – tehát ugye család, nemzet, Egyház – mindhárom, a rossz visszaszorítására, meg a jó terjesztésére szolgál. Harmadszor, mindhárom – nemzet, család, Egyház – meghatározza az embernek az identitását, értékeket közvetít feléje. Negyedszer, végül pedig egyedül ezek az intézmények képesek még ma is, ma is megakadályozni vagy legalábbis megnehezíteni, hogy az Isten ellenes erők koncentrálódjanak, egyesüljenek. Röviden tehát a család, a nemzet és az Egyház közegében élő ember, az egy megismételhetetlen egyén, aki ugyanakkor ezer szállal kötődik ezekhez a közösségekhez, míg viszont ezzel szöges ellentétben a globális társadalom bázisa, az a minden kötődéstől mentes, minden értéktől kilúgozott, spirituálisan sterilizált individuum.
Hogy miként alapította Isten a házasságot már kezdetben Ádám és Éva között, és hozta létre a család intézményét, azt tudjuk. Azt is tudjuk miként hozta létre az Egyház kezdeti csíráját már Ábrahámmal és családjával. Tehát én ezekről most itt nem beszélek, annál inkább a globalizáció híveinek harmadik fő mumusáról, a népről, ez a mumus, a nép, pláne a nemzet. No, hát hogyan jöttek létre a népek? A Biblia erről a következőképpen tudósít. Isten az emberiséget eredetileg egységes közösségként gondolta el. A népeket csak akkor hozta létre, amikor az emberek között a bűn elért egy bizonyos önveszélyes mértéket és mélységet. Ez a vízözön után történt, amikor csakhamar újra lábra kapott a bűn, már ugye Noé fiaiban. És Isten pedig ekkor alkotta meg a nép, mint intézmény csíráját, úgy, hogy a népek Noé három fiának a leszármazottaitól eredtek, írja a Biblia. A Második Törvénykönyv 32. fejezete 7-es, 8-as vers ehhez még azt is hozzáteszi, hogy Isten mennyire körültekintően járt el. Az van itt, hogy Ő minden népnek megszabta a határát, tehát, hogy hol éljen, és az idejét, – hogy meddig, mettől meddig marad fönn a világtörténelemben. És végül bizonyos örökséget adott nekik, a népeknek örökséget adott. Minden népnek ezért megvan a maga helye, föladata és szerepe a történelemben. És az emberiség innentől kezdve csak így, csak népekre tagolódva képes megőrizni a számára, az ember számára természetes, élhető világrendet, és máshogy meg nem képes. Ez a helyzet. Szóval így ír a Biblia, röviden így tudom összefoglalni a dolgot. No, igen, persze a valóságban a népek kialakulása nem ilyen egyszerűen, és nem családfa szerűen ment végbe, hanem sokkal összetettebb, és egy hosszú folyamat volt. De, de a Biblia nem is tudományos tényeket akar velünk közölni, hanem a népnek, mint jelenségnek a hitbeli lényegét, a nép, mint jelenség hitbeli lényegét. No, e lényeg legfontosabb összetevője pedig a következő. Láttuk a népekre való felosztásra akkor került sor, amikor a bűn tűrhetetlenül elhatalmasodott az akkor még tagolatlan, és egységes emberiségben. Hát világos ebből, hogy mi volt Istennek a legmélyebb célja, legmélyebb gondolata a népek létrehozásával: – a gonosz, istentelen erők koncentrálódásának a megakadályozása. Ez nagyon, nagyon fontos, a gonosz, istentelen erők egy helyre, egy térbe, egy hatalmi kézbe koncentrálódásának a megakadályozása. Kvázi a rossz erőinek a megosztása. Ez volt a cél. És hát mostanában a nagy egyesülések, és a globalizáció térnyerése idején, meg az annak nyomában járó iszonyú jelenségek, elképesztő, soha nem látott bűnök terjedése idején, most kezdjük csak végre kapisgálni, kapisgálni, hogy milyen bölcs dolog volt az Istentől, milyen bölcs volt, mikor nem akarta, és a népek létrehozásával megakadályozta, hogy a jó és a gonosz harca globális szintre emelkedjék. Ez a világ végéig nem lesz. És kedves hallgatóim, ha Isten ezt nem lépi meg, hát, hogy akkor most mi nem vagyunk itt, az tuti biztos. No, viszont úgy látszik az istenellenes erőket mozgató, nem tudom, agy vagy micsoda ezzel a rosszat megosztó isteni szándékkal már réges-rég tisztában van, ezért igyekszik aláásni a nemzet vagy nép eszmét, minden erővel. Rábeszéli, avagy zsarolja is a népeket nyissák meg határaikat mindenki előtt tekintet nélkül gazdasági helyzetre, vallási, kulturális különbségekre, mindenre, tekintet nélkül. No, ha ez megvan, következik az, hogy elveszi az illető nép, az immár fölismerhetetlenné keveredett nemzet szuverenitását, önrendelkezését, identitását, önazonosságát, majd elveszi földjét, vizét, minden természeti kincsét. Az ország egykori népe nem lesz többé nemzet, csak gyönge, morálisan teljesen bizonytalan, kiüresedett egyének halmaza, akiket nagyon könnyű uralni, rábírni mindenre, bármire, bármilyen Isten és ember ellenes dologra. Na, ez így folyik, és ekkor ideológiai szinten ezzel párhuzamosan, ez az agy a médián keresztül gyakorol nyomást az emberekre, és sulykolja a következőt. Hogy, az emberiség minden baját a nemzetek okozták a történelemben, miattuk tört ki minden háború. Hazafiság? Egyenlő nacionalizmus. Nacionalizmus? Egyenlő fasizmus. Ugye, milyen világos? Úgy, hogy legjobb lesz, ha minden nép szélsebesen feladja ezt az ócska nemzettudatot, és a globalitás eszméjét választja. Hát, ez az ideológiai nyomás folyik, és bizony Bábel, a torony meg a városépítés, hogy, ahogy mondták a Bábel építői: csak azért se szóródjunk szét a földön, csak azért se töltsük be a földet, ahogy Isten azt parancsolta. Szóval Bábel, az már egy lázadás volt Isten döntése ellen, a népekre tagolás ellen, az első ilyen lázadás, amelyet aztán sok hasonló követett. A „Bábel mozgalmat” az a Nimród vezette, aki a Teremtés Könyvének a 10. fejezete szerint, az első birodalomépítő volt, és hatalmának, birodalmának kezdete pedig éppen Bábel volt. Hát, nemhiába neveznek azóta is minden, ilyen központosító, világuralmi kísérletet Bábelnek, Babilonnak. Nemhiába állt ugyanezen az alapon, és volt élesen nemzetellenes később is, később is minden világuralmi kísérlet, a római birodalomtól, a nemzeti szocializmus, a kommunista, meg a mostani globális nagyhatalomig nemzetellenes. Az is nagyon sokat mondó, nézzük csak meg, hogy már Bábel is egy technikai forradalom eredménye volt. Volt ott egy technikai forradalom, hiszen micsoda technológiai tudás kellett egy, ilyen égbenyúló toronynak az emeléséhez. És ugye, tapasztaljuk azóta is, hogy a technológiai, technikai tudás birtokában az ember szinte leküzdhetetlenül hajlik arra, hogy Istennek képzelje magát, hogy Isten helyére tolja föl magát, hogy engedjen az ősi, sátáni, örök kísértésnek, - a kísértő ugye, azt mondta – olyanok lesztek, mint az Isten. Hát, ezért döbbent meg oly nagyon Jahve, az Úr, amikor megszemlélte a tornyot, és ezért fakadt e szavakra, Teremtés Könyv 11. fejezet 6-os vers: „Lám, lám mire képesek az emberek, na, most már semmi se lesz elérhetetlen előttük, amit csak csinálni szándékoznak.” Tetszenek érezni kedves hallgatóim, micsoda mély mondat ez? Hiszen, ma már túl annyi kimondhatatlan, szörnyű történelmi bűnön, nagyon jól látjuk, hogy mennyire igaz ez.

Dicsértessék a Jézus Krisztus! Dér Katalint hallották.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

PRÓFÉCIÁK A VÉGIDŐKRŐL (Jelenések Könyve) 13. rész - Dér Katalin előadása

Déli közös ima