VÁLASZOK A FELMERÜLT KÉRDÉSEKRE




Sokféle kimondott és kimondatlan kérdés merült fel és jutott el hozzánk a Jerikó zarándoklattal kapcsolatban. Ezek egy részére tudunk még indulás előtt válaszolni, hiszen augusztus 15-én Esztergomból kezdjük el a zarándoklatot.

Krisztus követésre hív, sőt küld Jn.15.16, ; Lk.12.49,; 2Kor.5.15, és az evangéliumok végén Lk.24.47, Mk.16.15-19.. Mt.28.19,20. Az Ő példája olyan „túlzás”, amit mi nem tudunk felülmúlni, de  a magunk erejéből még megközelíteni sem és az Ő " szeretete sürget minket".

Amikor az Úr elindította szolgálatunkat, még nem volt "ukránválság", sem "migránsválság", csak egyre mélyülő erkölcsi válság, ami miatt Jerikó is elpusztult. Figyelmeztetéseket kaptam,  mi vár a gyerekeinkre, ha tétlenek maradunk. Sajnos ezek a képek ma már valósággá váltak a nyugati országokban. Ahhoz, hogy gyerekeink megmeneküljenek ettől a katasztrófától, sokkal többet kell menni és tenni, engesztelni és imádkozni. Ma is a pusztába kell kiáltani, mint Iz.58.1, vagy mint Mt.3.1, Iz.45.22, .

Be kell tölteni az őrálló szerepét, mint az Iz 62.6-8, Ez.3.17-20. 33.6-9. Lk 13.7; Mt 7.19,21, -ben, ahogy az írás figyelmeztet, határozottabban mint valaha. Ezt a periférián járva különösen megtapasztaltuk. Kiszakadva kényelmes komfortzónánkból, amiről Ferenc pápa beszélt, valóban láthatóvá vált a puszta az ínség a hitetlenség miatt.  Önáltatás lenne részemről elhinni, hogy ezt „megúszhatjuk”, vagy az örök élet jutalmát kapjuk érte. Az örömhír az, hogy Jézus azért jött, hogy "lerontsa az ördög művét", hogy megszabadítson.

A „Jerikó” lehet-e pozitív példa?

Jézus Jerikóban mondja: "Az Emberfia azért jött, hogy megkeresse és megmentse, ami elveszett". A szabadulást hozzon a bűn vakságából, hitetlenségből, abortuszoktól, reménytelenségből, a mammon fogságából, a bűneink fogságából.
Ezt a Lk.19.10,-ben mondja az írás és ennek a  párja a Lk.10.19, amely az apostoli küldetés. Számomra ez elképesztő és megdöbbentő volt, amikor rájöttem, de meg van írva és megtapasztaltuk, hogy a kettő milyen egységben van.

Van-e létjogosultsága a mértéktartásnak imában, zarándoklatban?

Jézus mondja: „Szüntelenül imádkozzatok” „Legyetek szentek” Lev 11,45;19,2;20,7;Szám 15,40; 1Tessz4,3;1Pt1,15;1Pt 1,16  Ennyire fontos ez a parancs. „Szeresd Uradat Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és minden erődből” Lk 10,27 

Mi is tehát a mérték? Nincs mérték! Tedd, amennyire csak bírod! Nincs felső korlát. A felső korlát: elégni Krisztus szerelmében. A méricskélés elhagyása után kezdődik az életszentség. Lk.21.36, "Virrasszatok, imádkozzatok szüntelen ."Tesz.5.17 ,;1.Tim.2.1-4.”minden emberért”. Csupa superlatívus.

Jézus mondja: „Azt mondom ugyanis: Aki szűken vet, szűken is arat; s aki bőven vet, bőven arat.” 2Kor 9,6   Mi bőven akarunk aratni, ezért bőven akarunk  vetni.

Érsek atyánk korábbi nyilatkozatát nagy örömmel idéztem a zarándoklatra buzdító levelemben:
„…a megtérést elsősorban nekünk, hívőknek kell gyakorolnunk. Véget kell vetnünk az ilyen gondolkozásnak, hogy kicsit bérmálkozom is, meg nem is, kicsit szeretlek is, meg nem is, veled, Uram, de nélküled. Sokat kell imádkoznunk és sokkal komolyabban kell vennünk keresztény hitünket. Halálosan komolyan kell vennünk a keresztény erkölcsöket, különösen a tízparancsolatot.” 
Dr. Márfi Gyula veszprémi érsek

Ennek az apostoli buzdításnak igyekszünk megfelelni.

Imahadjárat, minek?

Sajnos Európa háborúban van, amit a magunk erejéből nem tudunk megúszni, megvívni. ld.33.zs 16-22. Eddig sikerült mérsékelni, mert Isten meghallgatja a sok kérést, de a győzelem még hátra van. A  "mi fegyvereink...isteni eredetűek "2Kor10,3, mert nem "test és vér ellen" kell irányulniuk Ef.6.10-19. A Jel.12.9-13 arról ír, hogy nagy harc volt a mennyben Isten angyalai és a vádló között, de "legyőzték a  Bárány vérével és tanúságuk igéjével " a sátánt, de " jaj a Földnek, mert oda menekült nagy haraggal"

"Józanok legyetek és vigyázzatok. Ellenségetek, a sátán ordító oroszlánként ott kószál mindenütt, és keresi, kit nyeljen el"2 Pt 5,8

Szent Pál az Ef. 6.10- 19-ben Isten fegyverzetének felöltésére, szellemi harcra buzdít, mert nem a nagy sereg menti meg a népet, hanem  Isten 32. zs 16-19 ;Mak .3 .20,22, ; Jer. 317, ;2 Kron .14.10-12.; 2Kor.10.3,; Zs 43

Szellemi harcban vagyunk, melyet a sötétség erői indítottak ellenünk és csak Isten fegyverzetével juthatunk győzelemre az Úr kegyelméből.

A győzelmet kizárólag Isten adja 43.zs. ; 32.Zs.; 37.Zs.39”, de nekünk közreműködőként részt kell ebben vállalni . Annál is inkább, mivel én már szentmisén egyenesen nekem célozva kaptam az igét, hogy "Aki sokat kapott, attól sokat kérnek számon" LK.12.47,48,  én pedig sokat kaptam, a legtöbbet: Jézus keresztáldozatát. Ezért vonultunk ki a kapuinkon és emeltünk zászlót:  Iz.62.10-12.

Miért a Szűzanya zarándokszobrával megyünk?

Csodálatos körülmények útján került hozzánk a "Zarándoklatos" Szűzanya szobra.-Montichiari Fontanellában a zarándokhely miséző papja azzal adta a kezünkbe a szobrot, hogy  hogy "általatok a magyar népnek küldjük, hogy zarándokoltassátok!". Ettől én menekültem,  mint Jónás, 7 évig ,de az " ösztöke" ellen nem lehet rugódozni.

Józsue  Jerikó előtt a szövetség ládáját hordozta körül. Az Újszövetség hordozója a Szűzanya. Az ő palástja alá kell visszatérnünk,  amíg felnövünk a fiúi feladatra.  Azért augusztus 15-én indulunk a zarándoklatra, mert Szent István a Magyarok Nagyasszonyának ajánlotta nemzetünket.

Miért gyalogos a zarándoklat?

Azért gyalog megyünk, mert Józsue azt az ígéretet kapta, hogy: "minden helyet, amit talpatok ér, nektek adok" Józs1,3.  Az indulás előtti első imánk: "Urunk Jézus Krisztus ! Vezess ma utunkon, hogy lábunk együtt járjon, kezünk együtt gyűjtsön…", hogy ez az ország Isten országa legyen. 

A Jerikó név figyelmeztetés a bűn következményeire - és ezt sokan ismerik- de azt csak nagyon kevesen, hogy Jézus épp Jerikóban mondja "Azért jöttem, hogy megkeressem és megmentsem, ami elveszett” Lk19.10 Vagyis megmentse a reménytelent, a hitetlent, a bűnöst, a beteget, az elítéltet, a beteget, a haldoklót.

Ez a mi örömhírünk, hogy van szabadítónk, aki megmentheti gyermekeinket, nemzetünket. Amikor bárhol bárkinek elmondtam, hogy ebből a helyzetből egyedül Isten tud minket megvédeni, még a hitetlenek is rábólintottak. "A teremtett világ sóvárogva várja Isten fiainak megnyilvánulását”

Gyermekeimet nehezen szültem és nehezen neveltem föl, ezért boldognak szeretném látni, és nem a romlott világ áldozatának. Ezért a legtöbb anya velem együtt sok mindent hajlandó megtenni. Mielőtt az ország körül imádkozását elkezdtük, kértünk egy próbát.
Akkor épp Békéscsabán zarándokolt a Rosa Mystica szobor, és kértük, hogy hétszer hordozzák körül imádságban.  A 7. alkalom végén kettős szivárvány jelent meg  az égen november végén, és ezt követően nagyon nagy részvétellel tudtak Békéscsabán Szentlélek szemináriumot tartani- ami előtte sehogyan nem sikerült.

A hollóházi hívek már az első évben hétszer körülimádkozták településüket és tavaly nagyon sok gyümölcsről számoltak be. Egyre több településen teszik ezt, és az áldást mindenütt megtapasztalják.

Miért fontos földrajzilag is a körülimádkozás?

"Amikor átvonulnak a tikkadt völgyön, forrás fakad ott, mert áldással halmozza el a korai eső”. Újult erővel haladnak az úton és megjelennek Istennél a Sionon " Zs 83,6-13. 

Ma erre van szükség minden településen, amíg van, aki hajlandó imádkozni. Ezért nem azt kell kárhoztatni, aki imára buzdít, hanem éppen ellenkezőleg, mellé állni és erősíteni! Romboló a közönyösség és akadályoztatás.

Jerikó pusztulása egyben figyelmeztetés a bűnös tettek következményére, amiben ma Európa fetreng, attól Jerikó elpusztult, de mi Krisztus követségében indultunk, mert " A hit erejéből omlottak le Jerikó falai " Ezáltal láthatóvá lesz a bűn Jézus nevében és lerontható lesz az ördög minden műve, hogy megmenekülhessen az elveszett, mert Jézus ezért jött, hogy megkeresse és megmentse, és ezt Jerikóban mondja. Ő nem pusztított el senkit és ígérjük, hogy mi sem fogunk.

Miért fontosak az engesztelő szentmisék?

A történelmünk során túl nagy volt az "átmenő forgalom" országunk elhelyezkedéséből adódóan. A háborúk, belviszályok, családi torzsalkodások, magzatgyilkosságok, mindennemű erőszak és egyéb áldozatokkal járó bűncselekmények, amelyek miatt "fertőzötté" válhatott egy-egy terület. Ezek súlyosan ránehezedhetnek az ott élők életére is. Ahogy Ábel vére az égbe kiált, úgy Isten többi teremtményéé is, akikért nem mutattak be engesztelő áldozatot . "Vérrel szennyezték be az országot, bemocskolták magukat cselekedeteikkel....hitszegőkké váltak, pogányok kezére kerültek "105.zs.37-42.

Ezért végezzük ezt az imaszolgálatot, melyben minden településen imádkozunk a terhek, lelki és szellemi gátak, igák és kötelékek leomlásáért és Isten áldásainak kiáradásáért az emberek életében és környezetében (a területi szabadító imák megtalálhatók az imafüzetben).

Reméljük sikerült választ kapniuk a kérdéseket feltevőknek. Minden hívő Hazafit, Édesanyát, Nagyszülőt buzdítunk, hogy vegyen részt egy-egy szakaszon a zarándoklaton. Az ország bármely pontjáról jöhettek. 40 nap Magyarország körül a magyar családokért és önmagunkért is imádkozva nemes cselekedet és lélekben építő lehet. Közösen megélhető a Szentlélek jelenléte, mely kihatással lehet további életünkre is. 

Ha érzed a hívást, ne habozz, jelentkezz és tarts velünk! Szeretettel várunk!

Szervezők:



Nyugati zarándokút: 


Kissné Rózsa Mária 06-30/9945-187 E-mail: zarandoklevel@gmail.com

Keleti zarándokút:
Kiss Zoltán 06-20/556-2840

"mert még sötétség borítja a földet, és homály a nemzetekkel de fölötted ott ragyog az Úr dicsősége megnyilvánul rajtad" Iz 30,2




Jerikó engesztelő gyalogos zarándoklat - Bónum TV Riport

Watch video!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

PRÓFÉCIÁK A VÉGIDŐKRŐL (Jelenések Könyve) 13. rész - Dér Katalin előadása

Déli közös ima