2016. január 2. Napi Ige



   Keresztelő János így tett tanúságot: A zsidók papokat és levitákat küldtek
   hozzá Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt: „Ki vagy te?” Erre megvallotta,
   nem  tagadta,  hanem  megvallotta:  „Nem  én  vagyok  a  Messiás.”   Ezért
   megkérdezték tőle: „Hát akkor? Talán Illés vagy?” „Nem vagyok” –  felelte.
   „A próféta vagy?” Erre is nemmel válaszolt. Azt mondták tehát neki: „Akkor
   ki vagy?  Mert választ  kell  vinnünk azoknak,  akik küldtek  minket.  Mit
   mondasz magadról?” János ezt felelte:  „A pusztában kiáltó hangja  vagyok:
   Egyengessétek az Úr  útját”, amint  Izajás próféta mondta.  A küldöttek  a
   farizeusoktól jöttek, ezért megkérdezték:  „Miért keresztelsz hát, ha  nem
   te vagy a Messiás, sem Illés,  sem pedig a próféta?” János így  válaszolt:
   „Én csak vízzel keresztelek.  De köztetek áll az,  akit nem ismertek,  aki
   utánam jön, s  akinek még  a saruszíját  sem vagyok  méltó megoldani.”  Ez
   Betániában történt, a Jordánon túl, ahol János tartózkodott és keresztelt.
   Jn 1,19-28

A tanúságtétel nehéz dió. Elkötelezettséget jelent, állásfoglalás egy ügy, egy ember, Isten mellett.
Ma pedig nem divat elköteleződni. Félünk tőle, mint a tűztől. Az a leghasznosabb, ha nem foglalunk állást. Abból nem lesz baj: Akkor lehet szabadon lavírozni, ahogy éppen fúj a szél.  Mert ugye szél ellen nem lehet ....  
De már szinte halljuk az Igét: 

5Ismerem tetteidet, hogy se hideg, se meleg nem vagy. Bárcsak hideg volnál, vagy meleg! 16De mivel langyos vagy, se hideg, se meleg, kivetlek a számból. Jel 3,14-16

 aki tanúságot tesz mellettem az emberek előtt, azt majd az Emberfia is magáénak vallja az Isten angyalai előtt. 9Aki azonban megtagad az emberek előtt, azt én is megtagadom Isten angyalai előtt. Lk 12,8-9

János tanúságot tesz, rámutat a Messiásra-magát megalázza, hogy Jézust felmagasztalja: Így hirdeti: 

„A pusztában kiáltó hangja  vagyok:  Egyengessétek az Úr  útját”,

Mi az, hogy a pusztában kiáltó? Vajon ott kiáltozik, ahol nincs senki? Talán épp óvatosságból, nehogy megüsse a bokáját amiatt, amit kiabál?  Én átvitt értelemben vélem érteni a puszta szót. Mert hogy puszta a mi lelkünk Isten nélkül, és nem is törjük össze magunkat, hogy beköltöztessük Őt. Így amikor nekem szól a próféta, gyakran a pusztához beszél, mert süket fülekre talál, és semmi válasz nincs a szavára.
!Egyengessétek az Úr útját!" 
Útépítés a golgunk: előkészítenoi a talajt az Ő érkezéséhez, lebontani a lerlkemben levő ellenkezést, gőgöt, kényelmességet, ellene mondani az életem kicsi bálványainak, megfegyelmezni az EGO-mat. Hiszem, hogy ez az Ige nem a másik emberhez küld tevékenységre, sokla inkább a  saját napi megtérésemen kell dolgoznom.
És arra a megvallásra hív, melyben rátekintek és rámutatok arra, 

akinek még  a saruszíját  sem vagyok  méltó megoldani.”

Az isteni Fenség megdicsőítése emel engem az istengyermekség méltóságába, és tölt el Szewntlelkének áldásaival.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

PRÓFÉCIÁK A VÉGIDŐKRŐL (Jelenések Könyve) 13. rész - Dér Katalin előadása